2014. június 30., hétfő

Arne Garborg: Neked szól


Neked szól, rét, fakó mocsár,
vidrafüvek,
hol kócsag s aranylile száll,
versem, neked.

Neked, te dombi hangatáj,
álomhatalom,
földmélyi lét, tündérhomály:
ezt dalolom.

*

Ismerlek én, troll-tartomány,
éj árnyai!
Rettegve menekültem, ám
még visszahí.

Ismerem, tengerbömbölés,
troll-éneked,
bennem a régi rettegés
zúg fel veled.

Nem enged el, vonz súlyosan
a troll-világ.
Csonttörést távoztass, Uram,
s emberhalált.

Ismerlek én, ismerlek én,
ki elveszett!
Utad az árny-ország felé
vezet, vezet.

Megvívtam már küzdelmemet
sok éven át,
vad kedv, meggörnyedt hát, sebek:
emlék-csaták.

Szegény szellem, körüllebegsz!
Bennem te még
mindig vergődsz, kegyetlen ez
a kötelék.

Tudom: a troll ereje el-
ragad vadul:
forgó csónak, moll-dal, amely
feltör s lehull.

*

De tűnt sírról pacsirta száll
győzelmesen:
tengerről csap felénk a szél,
a friss elem.

S bár minden jaj, seb, rém igaz -
még hinni jó,
és hisszük, eljő a tavasz,
pacsirtaszó!

/Ford.: Görgey Gábor/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5