2014. március 6., csütörtök

Alisir Nevái: A napot bár sokat néztem

 

A napot bár sokat néztem, naporcáját nem lelém.
Lelkem adtam bár, szivemnek nyugovását nem lelém.

Lelkemet búval telítém, vígaszt nem láttam sehol,
Beteg szívem otthonába-fogadóját nem lelém.

Szívemben a ciprus: nyíl, a bimbó, rózsa: ék, tövis.
Ilyen kertnek a világon sehol mását nem lelém.

Szerelemtől égő szivem nyíl találta, százezer,
Ívelő szemöldökének jeladását nem lelém.

Szépség-honban ily kegyetlen sáhi-szépet nem lelék,
Szerelemben ily gyengének, mint én, párját nem lelém.

Elolvastam Vámik, Ferhád és Medzsnún történetét,
Az enyémnél csodásabbnak leírását nem lelém.

Bármily kínban legyél is, Nevái, jót ne várj!
A szerelem bánatának orvosságát nem lelém.

/Ford.: Brodszky Erzsébet/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5