2014. október 1., szerda

Thomas Hardy: "Én vagyok az"


Én vagyok az, bokron neszező,
Kit az örvösgalambraj
Nem riadva, zajjal
Vesz észre, de turbékolva
Helyén marad, akár ha szólna:
"Hiszen ez csak ő."

Én járok ott, ha ijedős nyulak
Fülüket hegyezik,
Míg a rügyeket eszik,
És nyomban azt jelenti,
Hogy csámcsognak tovább:"Ilyentől senki
El nem szalad."

Rám néz sok könnyes gyászoló,
Ahogy a menet
Tapossa a gyepet,
Síri-csöndesen
Vélik: "Más bánatában ez sosem
Volt tolakodó."

S hallom fentről:"Mi csillagok
Ne nézzünk le zordul,
Ha az ég fele fordul
Hű tekintete -
Ne bántsuk! Vége s kezdete
Velünk ragyog."

/Ford.: Tandori Dezső/



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5