2013. november 29., péntek

Francesco Petrarca: Huszonegy évig tartott Ámor égve…


Huszonegy évig tartott Ámor égve
s boldogan tűzben, kínban és reményben:
s mióta Asszonyom s véle szívem
az égbe szállt, sirásom még tiz éve.

Fáradt vagyok, életem tévedése
szánandó, majdnem elöltem erényem
magvát, s most végső napjaimat élem
s áhítattal nyújtom Isten kezébe,

elherdált éveimet bánva, nem jól
gazdálkodtam velük, nem úgy ahogy kell:
keresni békét, menekülni kíntól.

Ki test-börtönbe zártál egykor engem,
Uram, végy ki az örök kárhozatból:
elismerem bűnöm, és nem is mentem.

/Ford.: Weöres Sándor/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5