2015. május 26., kedd

L. Ady Mariska: Ó, legyen áldott...legyen áldott...


Reám nem adott csillogó palástot,
s ó, legyen mégis milliószor áldott.

Elém nem öntötte búzáját, kincsét,
s ha úgy fordulna: csak itt élnék ismét.

Tavaszos kertje mindig másnak nyitott,
nekem maradt csak: hétpecsétes titok.

Mást pirított vidám-barnára napja,
nekem jutott csak: egének haragja.

Az országútján mikor összeestem,
az emberei elmentek mellettem.

Tenyerem vérzett, lábam alig húztam
s üdítő vízért - hej! - hiába nyúltam.

Reám nem adott csak koldus-palástot,
de mégis - hazám...Erdély...legyen áldott!

Életemnek nem volt gyöngéd szeretője,
de Ő vet ágyat örök pihenőre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5