2014. június 30., hétfő

Antalfy István: A hóvirág


Marika az egyik tél végi reggelen egyedül ment az iskolába. Nagymamája nem kísérte el, mert fájt a lába.

Amint lépdelt a frissen esett hóban, az egyik hólepte bokor alatt picinyke zöldet pillantott meg, s a zöld egy fehér virágot ölelt. Milyen csodálatos volt ez a kis virág, a hosszú tél után!

Marika leguggolt hozzá és akkor a hóvirág megszólalt:

- Köszöntelek, Marika! Azért vagyok itt, hogy örömet szerezzek neked. És a nagymamádnak is. De hol van ma a nagymamád...?

Marika előbb csodálkozott, hogy a hóvirág beszélni tud, de aztán egy percet sem vesztegetve futott haza.

- Nagymama! - kiáltott már messziről. - Hóvirágot találtam! És keresett téged!

- Valóban? - csapta össze a kezét nagymama. - Vagy csak tréfálsz velem?

- Nem, nem tréfálok, igazat mondok...

- No, akkor veled megyek és megnézem a te kis virágodat. Vezess oda, csillagom!

És, bár sajgott a lába, magára terítette a nagykendőjét és elindultak, kéz a kézben. Ám mire odaértek a bokorhoz, a hóvirágot nem találták. Marika elszontyolodott. Hiszen nagymama a fájós lábával is eljött, a virág pedig eltűnt.

Nagymama megsimogatta a kislány fejét.

- Ne sírj, Marika! Valaki biztosan letépte. De én láttam azt a hóvirágot...a te szemeddel!

Marika abbahagyta a pityergést.

- Te látsz az én szememmel? - kérdezte szipogva.

- Hát persze! A te örömöd megmutatta nekem, hogy nagyon szép és nagyon kedves volt az a kis hóvirág!

/Forrás: A Tél meséi/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5