2014. február 10., hétfő

V. Alexandri: A nóta


Nóta, drága nótaszó!
Nincsen hozzá fogható!
Hogyha hallom, énnekem,
Állanom kell csöndesen.

Nóta, nóta tüzbeli
És vitézi kedvteli!
Tőle meg nem válhatok,
Állok ott, csak állok ott!

Jön a tavasz, szép tavasz,
Mit hozott? A nóta az!
Szól a madár az ágon,
Én a nótát próbálom!

Felelgetek: hivjatok,
Kis madárkák, itt vagyok!
Hozzátok is beszélek:
Virágocskák, vadméhek.

Jön a tél, a viharos,
Jő a nóta, kedvet hoz.
Vele én jól elvagyok,
Gyorsan telnek a napok!

Zöldül a lomb a hegyen,
Kell a csengő dal nekem!
Hull a lomb az oldalon,
Nótaszóval siratom.

Nótaszó az én beszédem,
Suttogásom, gügyögésem,
Az utolsó sóhajom -
Mind a nótát akarom!

/Ford.: dr. Szeremley Ákos/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5